torstai 17. maaliskuuta 2016

Jos rahat ois loppu

Säästöpossu, Kolikko, Pinkki, Possu
On se vaan kumma, kun viime aikoina rahat on menneet vaateostosten sijasta useimmiten apteekkiin. Huomaan enenevässä määrin astelevani notkumaan sinne hyllyjen väliin odottelemaan vapaata farmaseuttia etsimään minulle milloin mitäkin terveysvoidetta ja lääkettä jos jonkinlaiseen vaivaan. Ja rahaa kuluu.....

Tästä tulikin mieleen, että sitä ihan hämääntyy nykyään kun tuntuu ihan siltä, että ihmiset ei enää tiedä, mitä varten pitää tehdä niinkin tylsää ja tyhmää hommaa kuin työssäkäynti. Elämähän on yhtä keveätä laiffii nykyään, kun katsoo vaikka TV:tä. Minä en ainakaan kävisi ollenkaan töissä, jos se ei olisi minulle ihan päivänselvä asia ja pieni pakko. Mutta kun olen aina luullut ja ainakin ennen se oli niin, että ihmisen pitää käydä töissä siksi, että se saa ostettua itselleen ruokaa ja saa katon pään päälle ja ruokittua jälkeläisetkin sekä voi käydä vaikka sitten siellä apteekissa. Tietysti on ihan bonusta, jos joskus jopa nauttiikin töissä käynnistä edes hetkittäin. Harmittaa ihan, jos olen luullutkin väärin.

Mutta kyllä joku on silloin mennyt vikaan, jos ei enää sitä tiedetä, miksi pitää käydä töissä. No, kyllä se siitä kullekkin kirkastuu, viimeistään sitten kun rahat on loppu................

                                                          >>>>>>  Suurlähettiläät