torstai 12. joulukuuta 2019

Virtaavia ajatuksia joulun alla

Istahdin tänne tietokoneen ääreen kun tuntuu, että jotain olisi tulossa.

Repe nukkuu tuolla kirjoituspöydän alla jaloissa, kuorsaa ja tuhnuaa tutulle🙊. Nauttii kovasti siitä, kun pääsi Emäntänsä jalkoihin pöydän alle torkkumaan pitkästä aikaa.  Hiukan tässä pelottaa tuo ikkuna vieressä, jos sieltä vaikka tonttu  kurkistaa, mutta pistin varmuuden vuoksi säleverhon kiinni.

Tautista aikaa eletään, mutta kesän jälkeen toiseksi parasta vuoden aikaa, siis joulun seutua, jolloin on pimeää, niin pimeää ettei näy mitään turhaa ylimääräisiä ajatuksia herättävää ympärillä. Voi vaan ajella pimeässä loistavien jouluvalojen seassa ja kuunnella jouluradiota ja ajatella omiaan.

Paitsi tänään kaupan kautta kotiin ajellessani virtaavat ajatuksen katkaisi ikävä säännöllisesti piipattava varoitusääni. Aikani ihmetellessä ääntä, tajusin että pelkääjän paikalla oleva kauppakassihan tarvitsi turvavyön ! On mulla sitten viisas auto.



Muuten, olen viime aikoina miettinyt mm. Kivi-Paperi-Sakset -leikkiä.  Ja tullut siihen tulokseen,  että ->Ei sovi mulle ! Mistäs mä voin tietää kättä ravistellessa, (siis yleensäkin valintatilanteessa vaikeutta omaavana)  minkä vaihtoehdon mun käsi valitsee noista. 😱

 

                                                   Söpö joululaulu